Ó, Ježíšku můj

Ó, Ježíšku můj

Ó, Ježíšku můj, k pomoci mi spěj, k setrvání mi hojnou sílu dej!“ 
(Modlitba k Pražskému Jezulátku)

Tradiční památkou z pouti byly drobné papírové knížečky, kde byla prezentována zázračná socha Panny Marie nebo Krista. Svaté obrázky byly často doplňovány krátkou modlitbou a připomínkou historie místa kultu. Pro tyto knížečky jsou charakteristické ozdobné krajkové okraje, vypichované motivy, kolorování, zlacené detaily a bohaté ornamentální dekorace. Přijďte si vytvořit svatý obrázek se zázračným Pražským Jezulátkem, které je úzce spjato s nedalekým malostranským chrámem Panny Marie Vítězné. Na workshopu budeme pracovat s připravenými figurálními a ornamentálními motivy. K dispozici budou i ozdobné děrovačky a dekorativní papíry. Experimenty v oblasti kombinování různých technik jsou podporovány. Tužky a fixy doporučovány. Barevné vyšívací bavlnky navrhovány. Suvenýrem Vám bude svatý obrázek s vlastní modlitbou a v originálním grafickém zpracování. Workshop vede kosmo_nauty. Tvůrčí workshop je realizován při příležitosti prezentace projektu Šatičky pro Pražské Jezulátko, který byl připraven lektorkou jako tvůrčí dílna pro klientky Přístavu 7 (Centrum Elpida) v minulém roce.

Zažít město jinak
Mostecká ulice, bývalé Kino 64 U Hradeb
sobota 17. září, 17:00-18:30




Komentáře

Oblíbené příspěvky