vzpomínka_na_varšavu

Teprve nyní jsem pochopila, proč vnitřní zápas o podobu holešovické kapličky trval nakonec dlouhé měsíce. Neměla jsem totiž ještě k dispozici dva protějškové obrazy, které jsem na konci června zachránila z banánové krabice za celých čtyřicet korun i v původní kartonové paspartě. Bylo mi zcela jasné, že nově zakoupené obrazy symbolicky doplní zachráněné lilie z někdejší květinové výzdoby jedné z varšavských kapliček, která byla odstraněna při srpnovém okrašlování mariánského obrazu.
.
Teprve dnes dopoledne tak získala moje vzpomínka na varšavské kapličky reálné obrysy a prostřednictvím prosklené vitrínky lze zahlédnout vzdálené časoprostory. Lilie a jiné květiny oslaví obrazy, které se (snad) stanou středem nového kultu. Vkládám novou naději do (ne)kapličky, aby bylo možné zastavit se na jinak poměrně frekventované ulici. Varšavské kapličky tak budu mít vždy na dosah ruky i v Praze, kterou mohu nyní v poklidu opustit a vydat se na cestu na sever.
.
Holešovická kaplička je volně přístupná na ulici Komunardů 7/1365 (Praha 7). Přijďte!
.
.
.


.






Komentáře

Oblíbené příspěvky